Ostali članci

Što napraviti u slučaju prijevare prilikom internet kupovine

Zamisli situaciju. Odlučio si kupiti proizvod preko interneta i izvršio si sve svoje obaveze prema trgovcu. Međutim, kada si dobio proizvod, on je bio oštećen ili nije odgovarao opisu koji se nalazio na stranici web shopa. Želiš napraviti povrat robe, ali te trgovac zavlači? Ili odbija napraviti povrat sredstava?

U prethodnom smo članku pisali o tvojim pravima prilikom kupovine putem interneta. Ako su ona prekršena, a ti ostaneš sam u bespućima interneta, donosimo koje sve mogućnosti imaš u rješavanju svojih problema.

Košarica za internet kupovinu

Prva stvar koju možeš napraviti, a koja će ti pomoći u daljnjim odlukama, je poziv na potrošački info telefon.

Pozivom na broj 072 414 414 dobit ćeš dodatne savjete i informacije o postupcima koje možeš poduzeti. Broj je dostupan radnim danom od 10 do 16 sati.

1. Podnošenje prigovora trgovcu

Nakon što si pokušao kontaktirati trgovca i u tome nisi imao uspjeha, možeš mu podnijeti službeni prigovor koristeći službeni obrazac za podnošenje pisanog prigovora trgovcu sa stranica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Trgovac je dužan na sve zaprimljene prigovore potrošača u pisanom obliku odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.

2. Prijava inspekciji

Za sve probleme prilikom kupovine zadužena je tržišna inspekcija ministarstva gospodarstva. Ako trgovac odbija dogovoriti način rješavanja problema, možeš se direktno obratiti njima.

Inspektor će razmotriti tvoju prijavu tek nakon što uputiš pisani prigovor trgovcu i ne zaprimiš odgovor.

Ministarstvo gospodarstva definiralo je minimum podataka koje prijava mora sadržavati:

  • naziv tijela kojemu se upućuje,
  • naznaku predmeta, 
  • zahtjev što se prijavom traži (činjenice, odnosno okolnosti koje prijavljuješ), 
  • osnovne podatke o subjektu kojega prijavljuješ, 
  • presliku prigovora, 
  • presliku odgovora (ako je trgovac odgovorio), 
  • presliku računa i naznaku tko prijavu podnosi (ime, prezime/naziv podnositelja, ulica, kućni broj i mjesto) (ili navesti zastupnika ako ga stranka ima).

3. Tri načina podnošenja prijava

Prijavu Ministarstvu gospodarstva možeš podnijeti na tri načina:

1. Osobno ili poštom na adresu:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
UPRAVA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE U GOSPODARSTVU
Ulica grada Vukovara 78
10 000 Zagreb

2. E-mail adresom:  

[email protected]

3. Direktnom prijavom na stranici Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača.

Tamo možeš zatražiti:

  • Zahtjev za inspekcijskim nadzorom
  • Savjet u vezi tvojeg problema
  • Davanje mišljenja na zakon

Nakon podnošenja zahtjeva, dobit ćeš PIN pomoću kojega u svakom trenutku možeš pratiti stanje podnesenog predmeta.

Dodatna prednost ovakvog podnošenja zahtjeva je mogućnost uploada priloga čime ti se olakšava prikaz svih potrebnih dokumenata u tvojem predmetu.

4. Prijava državnom inspektoratu

Nezakonito poslovanje i ponašanje trgovca također možeš prijaviti Državnom inspektoratu tako da ispuniš obrazac na službenoj stranici Inspektorata.

Kupovine izvan RH

Ako problem imaš s trgovcem registriranim u Europskoj Uniji, ali izvan Hrvatske, najbolje je obratiti se Europskom potrošačkom centru Hrvatska koji će te daljnje savjetovati o postupcima.

Europski potrošački centar savjetuje da prvo kontaktiraš trgovca i podneseš mu pisanu pritužbu ili reklamaciju. Ako trgovac ne odgovori u roku od 30 dana, kontaktiraj centar i slijedi daljnje upute.

Na stranicama centra pronaći ćeš jednostavne i konkretne informacije kako predati prekograničnu pritužbu.

Online web shop

Praksa je pokazala kako se u većini slučajeva potrošači i trgovci sami dogovore oko rješenja spora. Preporučujemo da se u slučaju problema prvo obratiš poduzeću kod kojeg si kupio proizvod, jasno navodeći problem koji je nastao i upoznatost sa zakonskim pravima koje imaš.

Ako ni tada trgovac ne želi ispuniti svoje obaveze, iskoristi jedan od gore navedenih načina i ne dopusti da budeš prevaren.