Ostali članci

Što i koliko Hrvati kupuju online?

Eurostat je iznio nove podatke vezane uz online navike kupovine kod građana u EU, a rezultati pokazuju da online kupovina nezaustavljivo raste, ali isto tako pokazuje da su Hrvati i dalje pri samom dnu kada je riječ o internet kupovini.

Što i koliko Hrvati kupuju online

Koliko Hrvati kupuju online?

Eurostat je objavio podatke za 2018. godinu, a prema njima čak 60% građana EU u dobi između 16 i 74 godine kupovalo je online prošle godine. Velik je to skok koji se dogodio u posljednjih 10 godina jer je 2008. godine prosjek bio na malenih 32%. Pod kupovinom se smatra barem jedna narudžba u posljednjih 12 mjeseci.

Prosjek EU je dakle 60%, na prvom su mjestu Danci sa 84%, a gdje smo se smjestili mi? Hrvati i dalje imaju problema s online kupovinom i nalaze se pri samom dnu ljestvice s tek 35% ljudi koji kupuju ili su kupovali putem interneta prošle godine.

Iza Hrvatske smjestili su se samo Cipar, Bugarska i Rumunjska koja se s malenih 20% nalazi na posljednjem mjestu. Ono što je dobro je što Hrvatska prati prosječni rast EU pa se tako u posljednjih deset godina postotak ljudi koji kupuju online povećao za 28%, identično prosjeku EU.

Online shopping Hrvatska vs EU

2008. u Hrvatskoj je putem interneta kupovalo mizernih 7% stanovnika, ali očito je kako i ljudi sve više vjeruju online trgovanju. Najveći skok dogodio se kod mlađih internet korisnika (između 16 i 24 godina, te između 25 i 34 godine) među kojima više od 70% kupuje putem interneta.

Što Hrvati kupuju putem interneta?

Eurostat je napravio i analizu online kupovina kroz određene kategorije pa lakše možemo shvatiti što Hrvati vole kupovati online, a što im je pak zadnje na pameti.

Na prvom mjestu je elektronika. Mobitele, televizore, računala, online je kupovalo čak 27% Hrvata što je iznad prosjeka EU. Slaže se to i s našim podacima jer upravo su mobiteli, televizori i prijenosna računala najpopularnije kategorije na našim stranicama.

Hrvati iznad prosjeka EU pri kupovini elektronike

Najviše Hrvata, velikih 53% putem interneta je naručivalo odjeću i obuću. To je i dalje ispod prosjeka od 64% koji ima EU, a iz tog razloga smo elektroniku i postavili na prvo mjesto jer rijetko se dogodi da u nečemu (pozitivnom) budemo iznad europskog prosjeka.

Ono što također volimo kupovati putem interneta je bijela tehnika, namještaj, kućanske aparate i ostale stvari za kućanstvo. Te proizvode kupovalo je 33% Hrvata, ali to je daleko ispod prosjeka EU koji je na 45%.

A sada četiri kategorije u kojima su Hrvati zacementirani za dno:

  • Hrana - samo 6% Hrvata kupuje online, posljednje mjesto
  • Knjige i časopisi - 8% kupuje, posljednje mjesto
  • Hoteli i putovanja - 10%, posljednje mjesto
  • Ulaznice za razne događaje - 12%, pretposljednje mjesto

Kao što vidimo, naši kupci i dalje neke stvari kupuju gotovo pa isključivo u offline načinu. Hrana u tome prednjači i tu ne vidimo neki pretjerani pomak u bliskoj budućnosti. Za ostale kategorije ipak vjerujemo da se možemo pomaknuti s dna i priključiti prosjeku EU koji iznosi cca 30% u navedenim kategorijama.

Muškarci kupuju više od žena

I za kraj jedan fun fact koje će obradovati ženski rod. Iako je uvriježeno mišljenje kako žene troše više, u internet kupovini prednjače muškarci. 61% muškaraca u izabranoj skupini odradilo je barem jednu online kupovinu, dok je kod žena taj postotak na 59%.

Ali postoji i druga strana priče koja kaže da se u posljednjih deset godina broj žena koje kupuju online povećao za 29%, dok je u istom razdoblju muških šopingholičara bilo 26% više. U sljedećem istraživanju očekujemo da žene ipak čvrsto prigrabe svoju ulogu šoping kraljica i svrgnu muškarce s trona.