Ostali članci

Dodijeljene nagrade najboljim hrvatskim web shopovima!

Od 8. do 9. listopada održana je konferencija Cro Commerce 2021. u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska na kojoj je predstavljeno istraživanje kako Hrvati kupuju na internetu, dodijeljene su nagrade najboljim domaćim web shopovima, a trgovci su na predavanjima mogli naučiti kako svojim kupcima omogućiti ugodnu i sigurnu online kupovinu.

Rezultati istraživanja

Najzanimljivije je bilo istraživanje o navikama Hrvata tijekom kupovine online koje je predstavio predsjednik Udruge, Marcel Majsan. 38% Hrvata kupuje online barem jednom mjesečno, a 22% jednom tjedno. Nisu to drastično velike razlike u odnosu na vrijeme prije korone, kada je 36% Hrvata kupovalo online jednom mjesečno, ali vidi se porast kako u sve većem broju online kupaca, tako i web shopova.

Najviše se kupuju odjeća i obuća, kućanski aparati i tehnika, a najveći porast zabilježila je kategorija hrane. Iako je plaćanje karticama omiljeni način plaćanja, čak 60% ispitanika izjavilo je da se boje krađe podataka te da zato preferiraju plaćanje pouzećem. 50% ispitanika kupuje na domaćim web shopovima, a 42% podjednako u domaćim i stranim internet trgovinama.

Nova oznaka povjerenja

Osim rezultata istraživanja, Udruga je predstavila i novitet koji bi kupcima mogao pomoći povećati povjerenje u kupovinu online. Radi se o oznaci povjerenja Trusted Shop. Da bi trgovina zaslužila prikazivanje te oznake, mora zadovoljiti 11 strogih kriterija kao što su legitimne recenzije, social proof da se radi o legitimnoj trgovini, jasno navedene informacije o dostavi i načinima plaćanja itd.

Teme predavanja

Na konferenciji su sudjelovali predstavnici utjecajnih firmi i trgovina kao što su Glovo, Erste, Infobip, DPD, DHL, Overseas, Kontra itd., a sudjelovali su i popularni influenceri.

Pričalo se o izazovima prodaje rabljenih automobila online, izazovima s kojima se suočavaju dostavne službe uslijed pandemije, sve prisutnijim kriptovalutama kao oblicima plaćanja, ali i zakonskim promjenama u internet trgovini koje uskoro dolaze, a s kojima bi trebali biti upoznati i trgovci i kupci.

Najbolji web shopovi

 Najzanimljivija je bila dodjela eComm Awards za najbolje internet trgovine u Hrvatskoj po izboru stručnog žirija. Analizirano je 58 web trgovina u pet kategorija – Legal, UX, Content, SEO te najnovijoj Buyer’s journey.

Glavna nagrada i titula najboljeg webshopa je pripala stranici Mobis.hr, kao i nagrada za najbolji UX i SEO. Bima shop dobio je nagradu za najbolji sadržaj, a Lesnina za najbolje pravno usklađen webshop i to već treću godinu zaredom. Nagrada u kategoriji Buyer's Journey dodijeljena je web shopu Zutiklik.hr.